’s Heeren Loo

Interim Communicatieadviseur

’s Heeren Loo helpt mensen met een (verstandelijke) beperking. Het is een grote organisatie waar ruim 18.000 mensen werken, verspreid over vele zorgparken. Vanuit het hoofdkantoor heb ik concernafdelingen ondersteunt met verschillende landelijke communicatieprojecten:

 

  • De overgang naar een digitale werkomgeving in de Cloud voor alle 18.000 medewerkers
  • Het project Digitale Cliënt Voorzieningen voor cliënten, zodat zij zelfstandig een abonnement kunnen afsluiten voor digitale TV. Met ervaringsdeskundigen (cliënten) heb ik communicatiemiddelen ontwikkeld die voor hen te begrijpen zijn.
  • Deelname aan het landelijk crisisteam tijdens de beginperiode van het coronavirus. Hiervoor heb ik een strategisch plan ontwikkeld voor externe stakeholders van het landelijk crisisteam. Om inzichtelijk te maken wie welke positie inneemt en hoe je elkaar informeert tijdens een crisis.
  • Het ontwikkelen van een strategisch communicatieplan voor interne communicatie en internal branding. Want: hoe neem je 18.000 medewerkers mee bij concern brede ontwikkelingen en strategische keuzes? En hoe zorg je dat medewerkers uitdragen waar ’s Heeren Loo voor staat? Hiervoor hebben we een tekenstijl ontwikkeld die de samenhang van programma’s en projecten helder weergeeft.

Betrokken bij de realisatie van de volgende projecten:

Ontwikkelen van foldersets op B1 niveau met informatie voor cliënten. Zodat bewoners het begrijpen en een goede keuze kunnen maken uit internet en TV abonnementen.

Met een infographic is goed zichtbaar wie welke rol inneemt tijdens een crisis.

Met een infographic zijn de belangrijkste strategische projecten in beeld gebracht die bijdragen aan de koers van ’s Heeren Loo